bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

all in på ikea

Publicerad 2013-04-23 16:44:25 i Allmänt,

Idag blev det en Ikea dag
det måste man unna sig ibland , min syster säger med tindrande ögon att : när man dör så kommer man till ikea.
Svågern håller med men hans ögon säger att han inte alls är övertygad om att han kommer till himlen när han dör .
 
Jag kastar mig iaf gladeligen in och låter mig fösas fram i gångarna , ve den som avviker från den angivna rutten :)
och eftersom att jag vet exakt vad jag ska ha så räknar jag med en tämligen snabb visit....
 
Hör och häpna när jag hittar massor av saker som jag inte ens visste att jag behövde , såsom nya handdukar,
galgar, ljus (naturligtvis) en stekgryta , och sist men inte minst ett par LJUSSTAKAR .....
 
Här har man gått i tron att jag typ ALDRIG mer i mitt liv skulle behöva ett par ljusstakar .... men ack så fel jag hade :)
nåja måste man så måste man ... det kan inte hjälpas :)
 
avslutar dagen med lite rogivande matlagning (läs i en ton drypande av ironi) och då kommer lilla mamman helt oförberett med .......nu ska ni få höra ..........
EN VÄXT ...en levande planta.......
 
Jag som har mer svarta fingrar än gröna ......... å nu får ni föreställa er tystnaden som uppstår när mamman frågar :
- Har du e lita vattenkanna för den skulle nog behöva lite vatten .......?
- öhhhh Näeeee det har jag faktiskt inte!!!!!
 
sug på den :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-23 18:43:41

de har det på ikea.......men det nämnde de inget om när du var där antar jag.

skaffa bulvan som köper ut åt dig , annars kommer du upptäcka att du behöver dukar som tål stearin med badhanddukar i matchande färger .

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-04-26 12:06:20

Nu kom jag lite av mej i mitt planerade Ikea möte...törs man?? Har inte så många vrår kvar att stoppa saker i, för något måste undan om något nytt ska komma in...och slänga...?? ALDRIG, finns inte på kartan...Avvaktar...orolig...osäker...
Ha en bra helg "grannen" på berget!!
Kram kram

Svar: så klart att du törs .... nya ljus kan man ju alltid köpa ;)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela