bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Angående huskurer

Publicerad 2013-04-08 03:26:01 i Allmänt,

Hittar man en bra huskur tycker jag att det är av största vikt att man delar med sig av informationen,
det kan ju komma någon till hjälp .
Denna information kan ju vara särdeles viktig för någon så här när det lider mot vår ...
själv tror jag att jag behåller mina fräknar och säger som Pippi långstrump som svar på frågan
: lider ni av fräknar ?
- NÄÄÄÄE
 
för övrigt så kan man hitta så mkt bra huskurer så ni kan inte ana, måhända att jag återkommer om botandet av andedräkt-elak- eller bett af galna hundar eller varför inte hur man tager ett bad och varför :)
 
 
Fräknar

Kunna borttagas med sublimat och lanolin eller en salva bestående af hvitt precipitat, vismutnitrat, vax, hvalraf, 5 gram af hvardera, blandadt med 10 gram mandelolja. Vid stark retning af huden påstrykes lanolin. Behandlingen förnyas, när fräknarna återkomma.

Lefverfläckar borttagas med samma medel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela