bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Blåbär eller Blåa bär

Publicerad 2013-04-05 17:47:38 i Allmänt,

Blev så vansinnigt sugen på blåbär med socker och mjölk , så som man åt dom när man var barn...
Så där i en skål... å sockret knastrar lite mellan tänderna och mjölken blir blå.
Kommer på att jag faktiskt har blåbär i frysen .... köpta INTE egenplockade 
 
Glad i hågen tinar jag upp en lagom portion sockrar efter konstens alla regler och sätter mig i solen .....
Men JÖSSES vad jag blev förvånad...
sockret och mjölken smakade visserligen som förväntat ....men blåbären ......
dom smakade mer som .... blåa bär ... just ingenting.....
eftersom dom var köpta och misstänksamt stora så misstänker jag nu att det kan ha varit hästkött i dom :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela