bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Däckbyte och shopping

Publicerad 2013-04-19 15:58:31 i Allmänt,

varit med väninnan och shoppat loss på en galleria nära dig (läs med mörk förförisk speakerröst) ;)
och har lärt mig för 1000de gången.... (jag glömmer bort det ibland)
att provhytter kan få den värsta anorektiker att se blekfet å glåmig ut.
 
med risk för att låta patetisk så är det nog iofs rätt sant .... inte att jag är anorektisk ..... men blekfet å glåmig, 
å det gör ju inte saken på något sätt bättre att ställa sig i ett trångt provrum där speglarna och belysningen är obarmhärtiga ..
 
men tack vare trevligt sällskap och några röda lappar så blev dagen så himla lyckad ändå ... å va fan , det finns ju både brun utan sol och magiska strumpbyxor så jag ska inte gnälla ...
 
I går blev det äntligen dags för däckbyte på den lilla svarta (bilen alltså) ...packa och stuva in däcken i kofferten , åka till lilla pappa och byta ... inse att det borde nog införskaffas nya sommarsulor i år ... till både bilen och mig .
sen är det samma procedur med vinterdäcken (fast bakvänt om ni fattar )
så det är inte utan att jag har lite träningsvärk idag ....
 
jag säger som grabbarna i café bärs .......
-ska man träna ryggen så ska man jue lyfta med ryggen ....:)
jorå men så att ...... det verkar jag ha gjort bra :)

Kommentarer

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-04-19 21:37:31

Det där med provhytter...det är ingen rolig upplevelse...EN gång fick jag för mej att prova en sån där magisk underklänning, en sån där som smiter åt precis överallt, och som det sen väller ut överallt...ja du fattar...men...jag höll aldrig på att komma ur fanskapet!! Man får inte ha anlag för klaustrofobi...
Ha en bra helg!!
Kram kram

Svar: Skrattar gott , vet precis vad du menar .. har varit i en liknande situation där jag gråtfärdig varit beredd att tillkalla personal för att be dom klippa loss en klänning som dragkedjan hade fastnat på ...om klänningshelvetet bara hade passat hade jag nog gått till kassan och bett att få betala och sagt att - jag tror jag tar den så här :)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela