bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

väderansvarig

Publicerad 2013-04-12 16:39:01 i Allmänt,

Här har man sett fram emot helgen hela veckan , och någon sa mig att det var bättre väder på väg ..
sol och värme ...ÄNTLIGEN
när jag nu tittar ut på min nypumpade cykel så regnar det å är gråkallt...
jag känner att jag håller på att tappa förtroendet för sittande väderansvarig, och om det var upp till mig så skulle HEN få sparken
 
Tänker dock vägra att låta mig nedslås av detta väder och skiter i om det är den där golfströmmen som vänt , för här SKA cyklas och drickas rosé och ser fram emot den fullspäckade helgen ändå ....
 
ser det som en sorts framtvingande av våren och om jag tar den tunna vårjackan och erkänner att inget regn i dag kan påverka det faktum att jag har vårkänslor så blir det nog vår trots allt ....
När som helst nu :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-12 16:55:02

regn och gråkallt ......kallas inte det svensk sommar ????

Svar: joooo å det är ju alldeles för tidigt .... man vill ju gärna ha vår först .... du vet 20 gr varmt å spösol ... en svag doft av hundskit och frostiga rutor på bilen på mornarna :)
bergatrollet

Postat av: Magnus

Publicerad 2013-04-12 21:07:43

Klockrent!!!!!:-D

Postat av: Karina

Publicerad 2013-04-12 22:09:16

Äsch, det går bra att cykla & dricka alkohol med vinterjacka och vantar ;)Ha en bra helg!!

Svar: kan så här i efterskott konstatera att jösses vad tungt det var att cykla i motvind hagel å driv is :)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela