bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Avlopp och rakor eller munkar

Publicerad 2013-12-02 12:02:47 i k�seri,

Tänker mig att efter en lång arbetsvecka börja min lediga måndag med att sitta i noppiga mjukisbrallor och äta frukost lääänge ...
 
Naturligtvis blir det inte så ..
Ett totalstopp i handfatet sätter stopp för mina planer ...
 
slänger alltså i mig kaffet och letar på rensband och skruvar isär vattenlås .... 
Sa jag att jag jobbar i vården ....
jag är alltså INTE särskillt kräkmagad, och höjer knappt ett ögonbryn om någon diskuterar avföring (färg och koncistens) vid frukostbordet....
Förtydligar ....det händer alltså inte hemma....där pratar vi om annat... men på jobbet har det hänt vid enstaka festliga tillfällen :D
 
Men det är något med stopp i handfat eller golvbrunnar som får mig att rysa ända in i benmärgen.....
fy satan vad äckligt....Å av hänsyn till läsaren så utelämnar jag vidare detaljer om detta :)
 
nåja bra kvinna reder sig själv och som det geni jag ändå tycks vara så får jag loss stoppet och tillbaka alla delar på dess rätta plats .... Utan att det läcker... Yeiii
 
Det är faktiskt inte så svårt att fixa ett stopp, så länge det inte sitter långt ner i rören ....
Det svåra är .....
Att rulla ihop ett rensband .....
 
det visar sig att jag spenderar längre tid med att försöka få ordning på rensbandet än på själva stoppet...
så fort jag lyckats få på det på "vindan" och är skapligt nöjd så.... fjong ..... rullar skiten upp sig igen, och återigen osar svordomarna på berget....
 
Men så kom jag ihåg ...... SILVERTEJP..... min räddare i nöden .... 
så nu står rensbandet i en snygg rulle.... (fjonga upp nu om du kan)
avloppet fungerar och dagen OCH humöret är räddat....
 
Å nu tänker ni att rubriksättaren blivit skvatt galen, men inte då .... (eller ja iaf inte värre än vanligt)
för efter morgonens stök så klurar jag på om det ska bli rårakor eller raggmunk till middag ...
jag kommer aldrig ihåg skillnaden...
 
Tjing
 

Kommentarer

Postat av: ip

Publicerad 2013-12-02 14:08:33

Raggmunk innehåller pannkaksmet typ.

Svar: då blev det rårakor på berget idag alltså :)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela