bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Mobiltelefoni

Publicerad 2013-12-03 14:02:05 i kåseri,

Jag är inte FÖR sms:ande i bilen 
egentligen inte för en massa annat pillande på tfn heller..
det KAN ju faktiskt vara farligt... framförallt kan man råka göra andra än sig själv illa...
 
Men borde vi inte lära oss att vara så pass smarta att man låter bli detta utan att det ska gå åt en lag?
Tydligen inte...
 
Nu så tänkte jag därför föreslå en lag MOT att ha BARN i bilen ...
Dom är skitstöriga och gör så att man tappar koncentrationen på bilkörningen , slänger nappar på golvet (troligtvis med flit) och är antingen hungriga, kissnödiga, eller illamående.... eller om dom är lite större, stressade till någon träning eller dylikt.
 
Så tänk nu på säkerheten i trafiken och ta ditt ansvar och antingen lämna barnen hemma eller lägg dom i en väska i kofferten :)
 
Å krama varandra i trafiken  (läses på värmländska)
 
Tjing ;)

Kommentarer

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-12-03 14:46:50

Herre gud...vem har tid att sms:a och hålla på och plippa på en telefon...?? Jag har ju fullt upp med att kolla på alla andra trafikanter, hur de ser ut, hur illa de kör och för att inte tala om alla hus man passerar...den här årstiden kan man ju kolla direkt in i vardagsrummet utan att bli upptäckt...så vem sjutton har tid med en telefon??
Kram kram

Svar: Egentligen Precis min åsikt xå :-)
Men kunde inte låta bli att reflektera över en stressad mamma som jag såg halvlåg över i barnstolen å försökte trösta en som det såg ut gallskrikande unge.
Jag såg henne hon såg inte mig...
Hon såg heller inte att det kom en rondell..
Men vad vet jag... Det kanske var mobiltfn hon letade efter :-)
bergatrollet

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-12-04 10:15:44

Myyy gaaad, och jag som alltid trott att det varit trötta lastbilschaffisar som kört rakt över rondellen i Kvarntorp...det är stressade småbarnsföräldrar!! Skämt å sido...hur många gånger har jag inte åkt hem från jobbet och legat bakom en bil där man sett hur någon sitter och sms:ar samtidigt som den kör...det syns väldigt bra i mörkret när det bara är en mobil som lyser upp...Man blir mörkrädd...
Kram kram

Svar: ja det är ju helt galet ... att prata är ju en sak, men att messa så långt sträcker sig inte min simultankapacitet :)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela