bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Mode för busar

Publicerad 2013-12-09 16:42:13 i k�seri,

Det händer grejor i mitt närområde...
det talas om gängbråk och busar hit och dit...
Numer så till och med skjuter dom halvt i hjäl varandra på restaurangen jag besökte förra veckan..
 
Man ska inte skoja om/med dom här busarna har jag förstått....
för dom menar verkligen BLODIGT allvar, och jag försöker inte heller att göra det...
Men å andra sidan så misstänker jag starkt att dom inte har tid att läsa bloggar, iaf inte just nu :)
 
Jag läser på NA att nationella insattsstyrkan kan komma att kallas in, 
Det är nu det slår mig.....
ALLA har ju likadana kläder.....
 
Jeans och svarta luvtröjor..
 
Nu undrar jag i mitt stilla sinne om dom har en egen modeguru som säger : - i år grabbar så är den senaste coolaste vintertrenden SVARTA LUVTRÖJOR utan tryck bäres fördelaktligt med luvan uppfälld...
eller??
 
För om man vill visa en gängtillhörighet så har jag sett på film (och det är ju sant) att det kan även vara skinnjackor med tryck på ryggen, eller snusnäsdukar i en viss färg osv...
 
Å förresten så finns det ju många olika gäng ..... jag har sett både sopgubbar och läkare springa runt i likadana kläder ....
Men det är ytterst sällan dom skjuter ihjäl folk iofs..
 
Man får ju iallafall hoppas att man inte av misstag råkar ramla in i en såndäringa gängbutik och råkar köpa sig en varm luvtröja i år iaf .... och vara innerligt glad att jag INTE satt på den restauranten och åt min laxsnitt mitt i skottlinjen just den dagen luvorna kom och pangade, utan att det var ett par dgr innan.
 
Tjing

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-09 19:58:33

Jaa, det va väl för väl!

Postat av: Lena

Publicerad 2013-12-10 09:40:54

Ha ha, ja det gäller att välja outfiten noga när man ska gå på krogen-
Kram

Svar: Ja man vill ju gärna hänga med lite 😎
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela