bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Glamor

Publicerad 2013-03-27 09:46:45 i Allmänt,

Tänkte bara tala om .... att mitt liv ÄR just så där perfekt å glamorigt 
precis lika gulligt å pluttinuttitsom jag läser att era xå är på facebook .......
 
Mysfrukost med barnen innan skolan
- ungen väcker dig på sin enda lediga dag , skrikandes - var e mina gympagrejor , faaan jag missade bussen, kan du köra mig du är ju ändå ledig idag . 
 
lång härlig mysfrukost med älsklingen ...betyder i mitt fall
bränner mig på kaffet och delar en burk makrill med katten efter mkt tjat (läs tiggande) från katten
 
Promenad i det härliga vårvädret
kan ev stämma ....
men kan även betyda - går ut och försöker ta en promenad men blir överfallen av isbjörnar och hittar MINST 2 saker som frusit sönder och måste åtgärdas ... fan det där ser dyrt ut ... 
 
Bakdag .......
skulle inte tro det .....
 
bakdag med bildbevis......
har nyss varit på kondis alternativt köpt någon färdig mix på ica
 
Putsat fönster ....
glöm det .... jag bjuder bara hem folk på vintern (då är det mörkt ute)
eller på sommaren men dååååå ska man vara ute å inte sitta inne å glo på mina fönster :)
 
så nu vet ni .... men vi håller det för oss själva .... jag gillar att skriva om dom små sakerna i mitt liv som sätter guldkant på tillvaron :)
 
 

Kommentarer

Postat av: pyret

Publicerad 2013-03-27 10:18:26

Mitt i prick ;-)

Svar: <3
bergatrollet

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-03-27 10:34:10

Ja...det var ju lite olika sätt att se på det där med glamour...Här skulle jag nog tillägga skitiga golv som har ett lager grus, nej två lager förresten...från en skitig men lycklig hund...Det är sånt som man INTE tänker på när man skaffar hund...
Men du...oss emellan..tror inte de där som lägger ut alla pluttinutt bilder både här och där är så mycket lyckligare än oss. Och degen som jag la ut på FB igår...den slet jag med halva dan.
Kram på dej, och förresten, vi ses väl i morgon kväll...?? Jag jobbar kväll, så du kan väl hålla en plats åt mej, vi ska ju ändå åt samma håll när vi ska hem...

Svar: rigmor självklart håller jag en plats åt dig .... det är ju alltid roligare med lite sällis ..frågan är om kattskrället orkar bli med i år .... han kanske får stanna hemma den tjockisen :)
bergatrollet

Postat av: Helena

Publicerad 2013-03-27 10:47:32

Underbara Malin! Det här kommer jag att följa upp ordentligt!Kram

Svar: <3
bergatrollet

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-27 20:12:40

Citerar min far i Laxårevyn. " glamour?! jag har ju inte ens tänder" ;)

Svar: jajaja hela jag är lite som laxå revyn :)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela