bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Kaffe/självmord

Publicerad 2013-03-20 07:10:58 i

Den som dricker kaffe löper 66 % mindre risk att begå självmord.

Då varvar genast min hjärna igång.
Denna onödiga information kan alltså vara rent livsavgörande ..

Men VEM har kommit fram till denna siffra och framförallt HUR har man räknat ut detta.
Är det någon där ute som springer runt och intervjuar självmordskandidater??
Hängandes ut över kanten på bron ...: Du..... det var för att du inte drack kaffe va?????
Jävla tur att man är en kaffekärring. Kopp kopp på er.

Kommentarer

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-03-20 10:15:09

Visste väl att det var något positivt med allt mitt kaffedrickande när magen skriker och krånglar...Det är bara att pimpla på...det som inte dödar det härdar...
Och...äntligen hittade jag hit...har väl famlat runt i mörkret bland en massa andra bloggar, hittade nån "gammal" när jag sökte på bergatrollet...men den som söker han finner!!
Kram kram

Svar: ja det fick bli 2 st T på slutet om jag skulle få bergatrollett :) så det blev enklast att länka en blänkare på fb ...jag har inte riktigt kommit underfund med hur detta funkar än ...med kommentarer å att lägga in bilder ... men skam den som ger sig :)
bergatrollet

Postat av: Gunilla Augustsson

Publicerad 2013-03-20 12:42:07

Jag säjer som Fylking: Äntligen!!!!

Svar: Tack å bock .... blir lite röd om kinden xå :)
bergatrollet

Postat av: Albin Westman

Publicerad 2013-03-20 14:08:02

Ajdå... lever alltså farligt eftersom jag inte dricker kaffe! Skit oxå!

Svar: jobbigt läge albin ....blir till att lägga sig i träningsläger ...eller köpa coffein tabletter ;)
bergatrollet

Postat av: Karina

Publicerad 2013-03-20 19:15:01

Jag är väldigt självmordsbenägen med andra ord ;)

Svar: ta detta med glimten i ögat .... jag vet ju inte hur undersökningen har gjorts ... det kan ju ha varit coffeinfritt kaffe i vissa fall :D
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela