bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Skvaller

Publicerad 2013-03-21 12:05:00 i Allmänt,

Funderar på det där med skvaller .....
Ingen tycker om det , dom flesta säger att dom avskyr det och inte gör det ...
men det där tror jante på .... ALLA jag känner skvallrar (inklusive jag själv)
men det kan ju vara skillnad på skvaller och skvaller ....
Hörde en gång en präst från någon avlägsen liten byhåla uttrycka sig ungefärligen så här : - Eftersom vi bor på ett litet ställe där alla känner alla så brukar vi kalla det för UTBYTE AV INFORMATION.

jag tyckte det var så himla bra så jag la det på minnet ...
lägger inte mycket där annars ;)
Så nu funderar jag på vad jag ska kalla det när jag någon enstaka gång bläddrar i sådana däringa skvallertidningar hos frissan ...
informationstidningar eller?? för något utbyte är det ju knappast att få reda på vilka bönder som söker fru i år :)

Kommentarer

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-03-22 08:58:10

Man ska inte gå nyfiken genom livet...säger han som jag lever ihop med. Ligger någonting i det tycker jag...Och bönderna...dom hör till viktig information, samhällsinformation... plus onödigt vetande...så de´så!!
Kram

Svar: haha .. självklart är dom viktiga (bönderna) jag ber jättemkt om förlåt :D
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela