bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Snålblåst

Publicerad 2013-03-19 10:00:10 i

Det blåser kallt på mitt berg idag.
Vaknar av att jag fryser och inser att proppen har gått.
Bara att masa sig upp å leta på vilken av propparna det kan vara, även om jag efter alla år som ensamstående villaägare till huset med diverse defekter börjar få kläm på't..
Och till min hjälp har jag ju i detta fall min bästa vän..
En liten pennliknande strömprovare , bara att peta på dom olika propparna (av gammal porslinsmodell) å så ser man vilken som är trasig.
Som sagt Nobelpriset till den som uppfann denna manick. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela