bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Tågbyte

Publicerad 2013-03-24 17:26:00 i Allmänt,

Den "lille" sonen som varit och lekt krig någonstans i världens ände är på hemväg och mamman (jag ) hämtar naturligtvis vid tåget ...
Han ringer hem å säger att han hamnat på FEL tåg och kommer 2 tim senare än vad som var tänkt ,
då får jag (läs hönsmamman) ont i magen igen ...
men så tänker jag att alla tåg väl förr eller senare hamnar i Hallsberg å man får ju va glad att konduktören inte bara hystade av honom på någon avlägsen perong.
Kan ju bara tänka mig hur det samtalet skulle bli...
- Mamma jag har liiite dåligt med ström i min tfn du vet ... men kan du hämta mig på byhålevägen i övre långtbortistan , jag trooooor att det är där jag är.... herreguuud den pojken har ärvt sitt lokalsinne från mamman , stackars barn :)

Kommentarer

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-03-25 19:16:38

Eller också är det ett släktdrag...Och GPS är då ingen idé, för dels så överröstar jag den och sen argumenterar jag emot...så oftast blir det käpprätt åt skogen i alla fall. Hoppas han kom hem välbehållen!!
Kram kram

Svar: GPS är nog bra men hjälper inte till vid tågbyten ... tror jag ?? :) det skulle annars vara en toppen idé ....så länge inte tanten skriker - gör en U sväng :)å jodå han kom hem efter ordning :)
bergatrollet

Postat av: Ingvar

Publicerad 2013-03-26 07:39:57

Gps = gumma på sätet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela