bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

telefonförsäljningsteknik

Publicerad 2013-05-02 15:02:47 i Allmänt,

Men alltså Kära telefonförsäljare ....
Vad har du tvingats att gå för kurs i säljteknik ?
Man blir ju onekligen nyfiken när säljaren ringer upp och säger mitt för OCH efternamn i VARJE mening ...
- hej malin persson 
hur står det till idag malin persson ?
jag har ett fantastiskt erbjudande till just dig malin persson 
och det är heeeelt gratis xå malin persson ( förutom porto och andra ev avgifter) ;) 
 
förstår inte dom som snickrar ihop dessa kurser (för jag antar att detta inte är någon brilijant idé som säljaren kommit på helt själv) att jag skulle vilja strypa den som ringer enbart pga att han/hon HEN tjatar hål i huvet på mig bara genom att tjata om mitt namn hela tiden...
att dom sen helst får lära sig att ringa på kvällstid alternativt helger är ju xå ett irriterande faktum , men kommer ändå inte i nivå med namntjatandet ..
 
så nu har jag börjat svara med samma mynt , jag frågar efter deras namn (för även om dom presenterar sig så har jag säkert glömt det när det blir min tur att prata)
å sen tackar jag nej genom att upprepa deras namn så ofta som möjligt ...
- jaha hej pelle persson
tack för erbjudandet pelle persson 
men du förstår pelle persson att just idag har jag inget intresse av ditt erbjudande
men ha en trevlig dag pelle persson..
 
Eller så lägger jag bara på efter det andra malin persson som dom kläcker ur sig, alternativt låter bli att svara ..
 
och för vän av ordning så har jag NIX men det hindrar inte försäljarna att ringa till mobilen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela