bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Bankrån

Publicerad 2013-11-21 15:57:34 i k�seri,

 
Läser tidningen (på nätet så klart) och sätter nästan kaffet i vrångstrupen när jag läser rubriken:
Bankrån i stockholm.
anledningen till min förvåning är .... vad i hela friden kan dom ha fått med sig ...
enligt mina erfarenheter så har ju bankerna slutat med kontanthantering ...
Man kan ju faktiskt inte ens sätta IN pengar där...
 
nåja dom kanske bara var ute efter blanketter av olika slag, vem vet.
 
lite längre ned läser jag om spartips för sina barn ... klickar in för att se vad man borde ha gjort om man hade haft några pengar att spara ....
å döm om min förvåning så visar det sig att jag har gjort om än inte helt så i princip rätt .
 
Det bästa visar sig vara att spara inget eller så lite som möjligt och istället lära barnen handskas med pengar..
Jättebra ...
 
nu undrar jag bara om det är försent att följa tipsen om att leka affär... med en 17 och en 21åring ...
å om det är okey att i så fall sno monopolpengarna för annars måste man ju åka till forex för att ta ut pengar..
Eller förresten man kan ju ta ut på ica xå .... å då kan dom ju passa på att handla åt mamman när dom ändå är där.
leka affär på riktigt liksom ...
 
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela