bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

BOKMAL

Publicerad 2013-11-19 15:09:48 i k�seri,

 
Dom som känner mig vet att jag är en bokmal och gillar böcker..
framförallt att lyssna på böcker eftersom det är så smidigt att man kan typ skala potatis och läsa samtidigt.
 
nu var just det kanske ett dåligt ex eftersom vi mestadels äter pasta eller ris även om potatis dyker upp på menyn någon gång ibland...
himlar med ögonen åt min egen utvikning av ämnet och grottar inte ner mig mer i beskrivningar av mina dåliga matvanor. :)
 
För tillfället har jag Leif gw perssons : den sanna historien om pinocchios näsa
i öronen...
Jag brukar inte ge upp en dålig bok i första taget , dom kan faktiskt hämta sig efter en dålig inledning, men den här kriminalkommissarien evert bäckström går mig på nerverna......
 
det enda han snackar om är sin "supersalami" 
och i varannat stycke så är det alltid någon som säger : - jag hör vad du säger och jag förstår vad du menar..
vilket gör boken så pass irriterande att jag inte kan förstå vad den handlar om....
näe tacka vet jag Jonas Jonassons : Analfabeten som kunde räkna. med Björn Granath som uppläsare.
 
Att sen lökskalningstips och "horor" skulle dra så många läsare (se tidigare inlägg, finn ett fel och önskelistan)
gör mig riktigt glad.
Även om inte många skulle köpa en roman med titeln lökskalningstips och horor, så slog den rekord på min lilla blogg..
hälsar nytillkomna välkomna :)
 
Tjing

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2013-11-23 09:59:22

Leif GW -boken väntar jag på, den beställde jag på en sån där lista över julklappsgrejer som ett barn gick runt med. Hoppas den kommer snart. Han skriver bra och är kul att se på teve. Synd att han slutar med det nu.

Svar: Hopas att du gillar boken bättre än vad jag gjorde. :-)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela