bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

shopping

Publicerad 2013-11-25 22:39:10 i k�seri,

säga vad man vill om dom stora varuhusen så här i julklappstider, men ingen ska ju komma och säga att dom inte är ..... EFFEKTIVA.....
 
var med min oäkta men väl så älskade hälft på ett stooort ställe där man köper mestadels onödiga OCH  nödiga teknik/el prylar i helgen....
 
  1. parkera
  2. gå in i varuhuset/affären med det jättestora arenaliknande området med teknikprylar som du knappt visste att du behövde.
  3. leta på vad det nu är du TROR att du behöver.
  4. leta på en försäljare..... (försäljare- tuggummituggande besservisser i 20 års åldern)
  5. bli informerad om att det du vill köpa är FEL ... du måste köpa en annan grej  å en ny adapter till denna osv.
  6. gå till en dator få utskrivet vad du nu ska köpa....
  7. fortsätt vidare till kassan 
  8. kassörskan letar på din vara på datorn som den tuggummituggande har lagt in ....
  9. betala.............
  10. nu har du ff ingen vara ... nej gud.... det kan du inte få här ....
  11. gå ut ur affären och gå till VARUUTLÄMNINGEN 2 döörrar bort ...
stå i kö ännu en gång för att just på varuutlämningen har dom troligtvis kafferast i samband med att det plingar i deras dator .... och plingar gör det ju bara OM  kassörskan har kommit ihåg att trycka på rätt knapp så att dom ser att du verkligen HAR betalat varan som du påstår dig vilja hämta....
 
å så var det någon som snackade om arbetslöshet och sysselsättningsprogram ....
jag fattar ingenting ....
det verkar ju som folk har fullt upp liksom :D
 
Tjing

Kommentarer

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-11-27 14:45:03

Hahaha...ja de lär inte bli stressade i alla fall, möjligen att käken kan gå ur led på den som tuggar...
Jag är ju som bekant lite allergisk mot allt vad köpcentra heter, och ännu värre dessa tider...Men hör och häpna, jag gjorde både stan och Marieberg igår, alla julklappar så gott som klara, OCH JAG LEVER!! Inte ens magsår, eller jo lite svider det nog...men det kan vara av allt det kaffe som jag var tvungen att stjälpa i mej efteråt, för att lugna ned mej...
Kram kram

Svar: låter härligt rigmor ... jag känner värsta pressen ...och har EN enda dag ledigt denna veckan...å då måste allt fixas ... för om 14 dgr tänkte jag ev ..möjligtvis.. ta semester ....typ :)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela