bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Även Små Grytor Har Öron

Publicerad 2013-10-17 12:45:33 i Allmänt,

Vaknar olidligt tidigt på min lediga dag för att min Oäkta hälft måste gå till jobbet..
Trots att jag är ledig och borde ta en sovmorgon, kommer jag på den geniala idén att göra honom sällskap till kaffet vilket jag xå gjorde .....
kl 05.40.... öhhh smart fr persson
eller som man borde ha skrivit på facebook :
Morgonkaffemyspysgulligull med hjärtat innan jobbet <3
dä ä kärlek dä :D 
 
näe jag hade inga stora planer för dagen , var mest bara jättejätte kaffesugen.
och eftersom att den lilla svarta (bilen alltså) som numera i folkmun kallas för dödsfällan är på lagning så var det sysselsättning hemmavid på berget som gällde...
 
sysselsättningen skulle i mitt stilla sinne bestå av att : hasa runt med kaffekopp iklädd slabbig tröja, mjukisbrallor och raggisar.
eventuellt tvätta en maskin och kanske xå flytta på någon sak..
 
Istället finner jag mig själv stå och steka kött å göra en kalopps kl 08 på morgonen ...... 
Ja veeet ....jag är helt häpen själv ....
eftersom att det ska vara nötkött i kalopps (för det har Per morberg sagt) så står jag alltså här straxt efter 08 på morgonen och funderar på vad jag egentligen har gjort för mat, eftersom att jag har använt mig av fläskkött...
 
funderar på det medans jag går ut och (håll i er nu) .... RÄFSAR LÖV
När jag kört bort ett oräknerligt antal kärror så kommer jag på att om någon frågar : - vad blir de för mat?
Så säger jag ju naturligtvis .....
Köttgryta!
Köttgryta blire på berget idag!
så nu vet ni ...
 
tjing!
 

Kommentarer

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-10-17 17:37:08

Men...det låter lite allvarligt...bara så där...byta vanor. Jo, nu kom jag på vad det beror på...dä ä kärlek dä...Å då kvittar det nog om det fläsk- eller nöt...
Kram kram

Postat av: Reportalen

Publicerad 2013-11-12 13:08:46

Ha, ha. Kallops är väl inte det man normalt sysslar med klockan 8.00. Men varför inte... egentligen :)

Svar: ja vad knäpp man är ibland ... mer än lovligt faktiskt :)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela