bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

klädbesvär

Publicerad 2013-10-04 20:23:39 i Allmänt,

Har ägnat mig åt ett iallafal gott försök till garderobsrensning och det visade ju sig 
(just som jag innerst inne visste) 
att allt borde slängas!
 
Tror ni att jag gjorde det då ????
näe ....
några enstaka plagg åkte väl , men det mesta hänger kvar....
 
nu är ju den stora frågan .... VARFÖR 
 
jag har inget bra svar på det, för det mesta har ju antingen krympt (fukt i garderoben)
eller gått hopplöst ur tiden...
 
det finns t.o.m en hel del som jag tror mig att jag ska använda när jag jobbar...
jo jag tillhör den där yrkeskategorin som inte har rätt till arbetskläder utan uppenbarligen jobbar bäst privatklädd.
men det är en annan historia.
en å annan trasa tänker jag att .... den här kan jag ha när jag ..... målar huset, klipper gräs, tvättar bilen..
 
den högen blir förresten skrämmande stor.....
å GISSA vad jag har på mig om jag målar på huset eller tvättar bilen osv .....
ja inte går jag och hämtar någon sunkig tröja i bra att ha högen i alla fall ......
 
eftersom att jag veeeeet att jag jämt gör så här så slår mig insikten med en knytnäve i magen ....
Jag är en sån där HORDER (manisk samlare, som inte kan kasta något)
 
fan xå  det får bli bot och bättring .... nästa gång ska jag slänga ALLT  som jag inte använt på ett år ....
UTOM sånt som kan vara bra att ha :)
tjing!

Kommentarer

Postat av: pyret

Publicerad 2013-10-04 20:29:08

Ha ha men jag har gjort tvärtom & ångrat mig grymt mycket att jag inte sparade just detta plagg,,, ;-)

Svar: men va faaan pyrran ..... nu känns det inte bättre :)
bergatrollet

Postat av: Inger S

Publicerad 2013-10-04 21:10:05

Hm, vi kanske skulle rensa hos varandra, kan ju bli riktigt spännande 😜

Svar: Det vore ju en bra id'e :-)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela