bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Pengaplacering

Publicerad 2013-10-08 15:04:40 i Allmänt,

Kvällspressen (där alla sanningar värda att veta står) upplyser mig idag om att år 2020 närmare bestämt den andra oktober kommer "världen as we know it" att förändras ...
 
vi kommer då att drabbas av ....
inte världens undergång  nu igen utan något långt mkt värre ......
 
CHOKLADBRIST
 
Anledningen till chokladchocken uppges vara att gummiträd inbringar mer stålar i Kina än kakaoodlingar, torka i Västafrika och en ökad efterfrågan på den kakaotyngda mörka chokladen.
 
Men så här kan vi ju verkligen inte ha det ....
Vad i he-vete ska alla PSM drabbade kvinnor ta sig till ...
 
så nu funderar jag på att köpa ett cacaoträd och lära mig att tillverka egen choklad för alla mina pengar, 
(jag är ju kommunalanställd så jag har faktiskt himla mkt pengar.)
för hur svårt kan det vara ?
 
fast å andra sidan är det ju gott med gröna grodor å coolaflaskor xå
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela