bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

En dag av ingenting

Publicerad 2013-09-11 22:58:37 i Allmänt,

Hade idag tänkt mig att bocka av en massa på ATT GÖRA listan .

men vad händer ...

lusten infinner sig inte ..... vill inte ens boka tid för att fixa naglar som jag hade tänkt unna mig ...

(läs INTE UNNA i ordets närkingska betydelse Tex den där bilen går unna, eller uj vad jag har fått unna tvätten idag)

solen står en sån här septemberdag som spön i backen, men det hjälps inte .... det finns ingen ork te någe... (närkingska för: till något)

jag har alltså gillat läget och hasat runt med min kaffekopp och en bok mest hela dagen och ibland glott surt på ATT GÖRA listan...

tänker att det ändå inte är någon idé för nu är det dags för nu är det nattpassveckor igen ....

tröstas av alfons åberg och ser fram mot att träffa brudarna i helgen ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela