bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

ETT JÄVLA LIV.

Publicerad 2013-09-17 17:57:26 i Allmänt,

Som den goda och vana nattarbetare jag är, så åkte jag hem i morse och borstade tänderna och välte i säng utan att passera gå.
var riktigt trött idag.
 
sover som skönast nerburrad och ihopkurad i det stora täcket och VAD HÄNDER DÅ ....
jo som ett brev på posten
( fånigt uttryck förresten ... som ett brev på bring skullle det ju lika gärna kunna heta idag)
så landar en hel flock med tranor utanför mitt sovrum ....
 
men alltså VILKET LIIIIV DOM FÖR ....
det skulle vara lättare att sova bredvid en skogsmaskin.....
 
men när jag legat och lyssnat en stund så hör man nästan vad dom säger ......
 
Först landar ett par tre stycken ..... å sen kommer liksom resten av gänget efter någon minut
 
-  mhä hallååå ....
varför tog du vänster dääär när du mkt väl vet att vi ska till höger.....
 
- öh näe ...förra året tog vi iaf vänster där ....
- nä surru det gjorde vi inte .... det är flera km kvar tills vi ska ta vänster vid kvismaren... det brukar iaf alla dom andra göra.
 
då kommer liksom resten av gänget nerdimpande å skriker å gapar och låter som vanheden i jönsonligan ungefär....
 
- Määään va ere här .... vi måste ju dra nu ... ni sa ju att ni hittade .... ska vi sätta nån annan på att ta ut vägen eller?
- ah men jag tycker att ...
-Å dom andra gjorde...
-fast vi har alltid gjort så här ...
-kan väl inte du veta, du var ju inte ens född då..
- det var ju himla konstigt...
- kolla kolla kolla nu ... nu är dom andra lååångt före ....
-fast om du bara kunde hålla käften ..
-Aha jasså blev du suuur nu
 
DETTA mina vänner ska man alltså ligga å lyssna på .... tacka f-n för att det inte går att sova
Det sista jag hör innan jag äntligen får sova är :
 
- Äh va fan ... jag hänger på dom andra ni bara gnäller ju .... *floff floff floff*  ( ska föreställa flygljud)(min anmärkning)
Dom andra lyfter och flyger efter samtidigt som dom skriker:
- jaaaaa jag med 
-det har ju jag sagt hela tiden ....
- vad var det jag sa, vad var det jag sa
-ja där ser ni 
-fast jag tror iaf att det VAR höger där ..
- Äh håll käften ...
 
tack å godnatt då :)
osv
 

Kommentarer

Postat av: Rigmor

Publicerad 2013-09-17 18:07:48

Å herre gud, det var alltså tranorna jag hörde...trodde nästan jag blivit tokig(are) ett tag när jag tyckte mej ana nån som tjatade om höger och vänster...Berga Airport...
Kram kram

Svar: haha ja dom var riktigt tjatiga ett tag .... men jag somnade till slut som en stock :)
bergatrollet

Postat av: Claes

Publicerad 2013-09-18 02:40:52

haha...mina grannar på landet dikade ett område som tidigare var en sumpmark. De fick till en jättefin sandstrand med en härlig gräsmatta ovanför...vad de inte tänkte på är att de samtidigt anlade världens bästa fågeltoalett. Varje dag hittar ca 100 gäss dit med sina ungar och gödslar den fina gräsmattan...

Svar: den som gräver en grop åt andra , kan ofta få änder eller gäss däri :)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela