bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Hockeykväll

Publicerad 2013-09-26 17:32:00 i Allmänt,

 
Var på mitt någotsånär långa livs , första hockey match igår...
Vilken upplevelse jiiises...
 
För er som inte vet så börjar hela eventet med att dom blåste upp en stor hoppborg på isen å smällde av några raketer. 
Sen kom killen med mörka speakerrösten från tvreklamen i högtalarna och presenterade grabbarna i laget. 
Å då var det meningen att man skulle jubla. Så det gjorde vi. 
 
Förutom hoppborgen (som visade sig inte var någon hoppborg. Utan någon symbolisk grej som skulle se ut som Örebro slott å som dom f.ö tog bort så fort spelarna kommit in.... Vilket jobb helt i onödan tänkte jag )
 
Iallafall 
När jag nu ska klappa händerna åt dom fantastiska spelarna så visar det sig att jag gör helt fel. 
Nä ....man ska vika någon sorts solfjäder av reklambladet som satt på stolen och sitta å smälla med. 
Helt fel kläder har jag xå då jag naturligtvis borde ha haft en hockeytröja av något slag. Eller åtminstone en halsduk med rätta färgerna. 
 
När sen grabbarna likt gladiatorer sätter igång att spela så klappar den eller smattrar menar jag , den blodtörstiga massan som mest inte bara när det blir mål ... utan naturligtvis xå när dom spöar på varandra ordentligt. Sen ska man bua när dom blir bestraffade å får sitta i skamvrån för sitt dåliga uppförande. Så det gjorde vi. 
 
Skrika på domaren hör tydligen xå till att man ska göra, för det gjordes det flitigt. 
Man kan även kasta in saker på isen företrädesvis snusdosor för att visa sitt missnöje. Det var inte jag som gjorde. 
 
Å sen var det ju .....,(konstpaus )
Killen med trumman....
Alltså vilken klippa....
Han höll takten hela matchen , synd bara att han bara kunde två låtar. 
Någon borde ta sitt ansvar å skriva någon ny låt han kan växla till annars kan det lätt bli lite tradigt. 
 
Nu kan det här lätt låta som att jag blev helt avskräckt av hockey, men inte då. 
Jag hade riktigt trevligt trots att jag insåg att jag saknade speakerrösten på tv som talar om vad som händer å varför det händer....
För det kan väl inte vara meningen att jag ska lära mig vad det där jävla iceing betyder ;-)

Kommentarer

Postat av: ppyret

Publicerad 2013-09-26 20:31:39

Ha ha du vänjer dig nu kommer du att gå på varenda match du kan och snart sitter du i match tröja;-) & trummisen kan dom byta ut. Vi ses i hallen.

Svar: jojjo ... hjärtat säger att årets julklapp kan bli en hockeytröja ... så jag följer nog med någon mer gång :)
bergatrollet

Postat av: pyret

Publicerad 2013-09-26 21:37:51

Det blir bra då kan vi sammanstråla nån gång o ta en el fler öl innan ;-)

Svar: Ja det gör vi å så kan vi vika solfjädrar ihop ;-)
bergatrollet

Postat av: Mathias&Rebecca

Publicerad 2013-11-10 09:19:53

Hehe en upplevelse! :) Ha en underbar dag! :)

Svar: ja jösses, å vilken upplevelse sen :) men kul var det :)
bergatrollet

Postat av: Eva-Lena

Publicerad 2013-11-10 10:19:42

Halkade in här med tanke på hur rubriken löd. Tack för en riktigt målande och skojig skildring av en hockeymatch :)

Häls. Eva-Lena

Svar: tack ... hoppades ju att det skulle roa någon :)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela