bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Det var bättre förr .....

Publicerad 2014-04-07 08:06:08 i kåseri,

 
Jag bloggar ibland , mest när jag tycker att det är roligt.
jag kör lite instagram ibland , mest för att man ju ville hänga meee
(även om jag inser att det nog inte längre är det hetaste på tapeten just nu)
Å självklart så Facebookar jag. för att jag Gillar´t
 
Men jag lyssnar ytterst sällan på radio numera ...
Det blir ju mest i den lilla svarta (läs bilen)
har sagt det förut och vill framhålla det igen..... om bilen låter konstigt ... öka ljudet på radion och ignorera så brukar det iaf gå över :)
 
å vad det gäller tv så blir det mest nått med pålagda skratt trots att det finns många serier jag skulle vilja se, men inte har någon möjlighet till pga mina arbetstider.
 
Jajaja jag veeet ,,, vän av ordning säger nu att: du kan ju kolla serierna på datorn ....
Å till det kan jag bara säga att (på gnällig närkingska)
Dä går´nte allst .... för ja har så dålit nät på mitt berg ....
 
Sen slinker det ju nuförtiiin  in ett å annat sportinslag xå .... efter att jag fått sällskap på mitt Berg
och det kan faktiskt xå vara GANSKA okey .... även om det inte får bli någon vana :)
 
Nu är jag ju så vansinnigt gammal att jag minns när man kunde komma till Jobbet/skolan och säga :
- såg du FILMEN på tv igår?
Å ALLA förstod vad man pratade om ....
(förtydligande till er youngsters ... dä fanns inget annat att välja på än en film, vilket gjorde att man kunde tala om något annat än vädret en stund)
 
å nu har jag tydligen blitt så gammal att jag kan säga : 
- Dä va nog bättre förr ..... och - På min tid .......
vilket förvånar mig en smula och gör så att jag börjar fundera på om jag borde börja TWITTRA... 
 
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela