bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Påskhelvetet ...

Publicerad 2014-04-10 16:24:41 i k�seri,

 
Det kan vara mig det är fel på .....
Jag kan ha missat något viktigt å jag vet inte riktigt hur jag ska komma på rätt fot med det ...
 
Det är det här med pynt å lull lull , jag har nog nämnt det förut ......
Jag är helt enkelt inte bra på´t .....
 
Det är inte så att jag inte gillar ett fint och pyntat hem ... absolut inte....
Jag bara fattar inte hur folk gör ....
Och framför allt ....NÄR dom gör´t......
 
i min totala avsaknad av stil och finess så tycker jag att jag har påskpyntat.....
Det innebär för mig att ställa fram ett jävla ägg å en ful höna på bordet.....
kanske, kanske , ett bra år att jag tar in någon gammal pinne jag hittat i skogen och petar på några fjädrar på den....
Å jag är inte helt främmande för att använda silvertejp om skiten inte sitter kvar, har förstått i efterhand att det inte är så .... vaheterenu ... piffigt...
 
sen går jag och retar mig på pinnen hela påsken , för att den inte passar in någonstans ....
slutar ofta med att jag ställer ut skiten på trappan, bredvid soppåsen....
 
På något vis brukar det i dessa fall ALLTID komma någon form av nederbörd ....
Ah ni fattar ..... fjädrarna ser nu ut som lila och gula råttsvansar som hänger på pinnen....
det ser inte alls ut som i ett välpimpat pyssligt hem ....
 
Jag har till min fasa xå insett på senare år  att ...... wait for it ........
Det finns folk .....som har Påskgardiner ......
 
Alltså allvarligt ....... hur får ni tét?
 
Jag tar av min häxhatt och bugar i den djupaste beundran för er som fixar allt det där, men misstänker starkt att : påskpyntare jobbar för lite

Kommentarer

Postat av: Gunilla Augustsson

Publicerad 2014-04-10 16:57:44

Du är förjävla skön, alltså!

Svar: haha tack du .... <3
bergatrollet

Postat av: Matilda

Publicerad 2014-04-10 19:04:01

Mäh, dä räcker väl mä en vas påskliljor å en skål färgglada karameller!! :)

Svar: ja jag vill ju gärna mena det :)
bergatrollet

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 19:26:49

Härliga du 💕🐣🐤🐥

Postat av: pyret

Publicerad 2014-04-10 19:27:56

Varför står det anonym på mig? Pyret

Svar: haha toka :) inte vet jag hur det går till med teknikens under :)
bergatrollet

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 19:29:34

Nä det var ju inte på mig hihi förvirrad😍

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-10 20:32:39

Härliga du😜
Känner igen allt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela