bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Prommis

Publicerad 2014-02-24 11:44:28 i k�seri,

 
 
Tog mig en välbehövd förmiddagspromenad så nu känner jag mig helt urblåst.
Jag mötte en "granne" som tydligen hade haft samma tanke...
Alltså : jag måste nog gå ut och röra på mig innan jag spricker tanken...
 
Hemma på landet där jag bor räknas alla inom en 3-4 km radie som grannar, 
jag passar på att förtydliga detta eftersom att jag förstått att man tänker annorlunda i stan, 
eller för den delen till och med i tätbebyggda områden om än aldrig så glest befolkade.
 
Nåja vi stannar naturligtvis och utbyter hälsningsfraser och talar om ......
VÄDRET....
 
Funderar på om jag skulle våga mig på att bryta mönstret och byta samtalsämne....
 
-Hej , är allt bra?
- näe du ... allt är skit å krig å naturkatastrofer ....
Men Vädret är bra....
(förklaring: Jag bor i närke.... där är av princip vädret ALLTID dåligt)
 
jag misstänker iofs att det inte blir så lätt att bryta mönstret , eftersom jag är lika benägen själv på att prata om det dåliga vädret (närking som jag är)
å  man vill ju inte heller göra sig osams med grannarna å hävda att det är bra väder, om det nu inte är det...
 
Å om man skulle möta någon i mina trakter och våga påstå att: VAD FINT VÄDER VI HAR.
så är risken stor att man får till svar :
-IDAG JA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela