bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Hundar å pang pang

Publicerad 2014-01-07 11:15:46 i kåseri,

Appropå Nyårsraketer hundar och pang pang
Arga hundägare vill förbjuda allt pang pang för att hundarna blir så rädda, och det kan jag ju förstå.
Å Nu är det visst otäckt farligt med japanska rislyktor xå, vart ska detta sluta ...
 
Kan man inte bara förbjuda människor helt enkelt ... dom är ju inte kloka .... dom bara stör och förstör för alla..
 
Dom kör bilar .... det är JÄTTEFARLIGT
Dom kör Tåg..... xå JÄTTEFARLIGT
Dom har kärnkraftverk, och krig..... hujeda...
 
Näe ,jag har ingen enkel lösning på hund/raket problemet ..... tänkte bara att det alltid finns två sidor på ett mynt liksom.... 
 
Själv skulle jag kunna tänka mig att förbjuda BARN/barnfamiljer  på allmänna platser .... 
Tänk vad dom skriker å stör, curlar och snorar å smittar ner VANLIGT folk ;) 
Jag är rädd för dom...
 
För att inte tala om tonnisar .... dom är ju ändå värre .... gapar och skriker och beter sig som älgkalvar, Å har ingen som helst kontroll över sina vingliga kroppar..
Jag är rädd för dom...
 
pensionärerna kan xå hålla sig ifrån allmänna platser som icaaffärer, eller så kan dom handla på vardagar kl 09 när vi andra är på jobbet , när dom nu ändå ska envisas med att betala med enkronor och samtidigt ha glömt koden till sitt ica kort...
 
Konstigt ...... nu blev det ju inte så många kvar ute .....
hohooo
jo förresten nu ser jag ...... en jäkla massa hundar .....
Hmm JAG ÄR RÄDD FÖR DOM .... så jag stannar nog inne jag xå :)
 
ha en bra dag
Tjing!

Kommentarer

Postat av: Rigmor

Publicerad 2014-01-08 19:19:37

Ujujuj...nu blev jag rädd...hundar stora som älgkalvar och som skjuter raketer...Eller nu kanske jag blandade ihop det lite...Men mycket läskigt var det!!
Fast det här med att handla...jag känner mej redan som en pensionär, jag trasslar alltid till det i kassan, tar gärna "grannens" varor när jag ska packa ned sen i påsarna, och mina egna ligger kvar...Jag har snart en egen liten anteckningsbok nere på Ica där mina kvarglömda saker skrivs upp...
God fortsättning på Berget förresten!!
Kram kram

Postat av: Lena

Publicerad 2014-01-09 22:49:45

Du är rolig :))

Postat av: Lena

Publicerad 2014-01-09 22:49:45

Du är rolig :))

Svar: tack å bock :)
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela