bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

i döda kaniners sällskap

Publicerad 2014-03-13 21:50:32 i kåseri,

 
Om man lite snabbt ögnar igenom rubrikerna på aftonbladet innan man börjar jobba och läser:
en död kanin i ukraina.
så blir man ju orolig, herregud nu är det nyhetstorka på riktigt.
Om man nu måste skriva om döda kaniner...
 
jag menar att döda journalister, flygplanskrascher, katastrofer och världskrig är man ju van vid att läsa om, medans döda kaniner i ukraina kan tänkas ha en aningens lägre nyhetsvärde...
men vad vet jag...
det kanske var någon känd kanin....
någon sådan där som kunde tippa vem som vinner mellon eller få alla rätt på stryktipset å så...
 
i så fall kan det ju röra sig om en ren avrättning ....
någon form av beställningsjobb från något lokalt spelbolag...
 
när jag nu kommit så långt i mina spekulationer inser jag ju att det verkar aaaningens urflippat och går tillbaka och läser:
En död i protest i ukraina.......
 
vet inte om det gjorde saken bättre.....
man undrar ju då genast.....
HUR protesterar man när man är död???

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela