bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Ur led är tiden!

Publicerad 2014-03-08 01:26:25 i k�seri,

 
Springer förbi tv:n mitt under en reklamsnutt från Ving
Och kan inte låta bli att drömma mig bort lite.
Härliga semesterbilder flimmrar förbi, ljuv musik, azurblått vatten, kritvita stränder, lätta sommarkläder och brunbrända ben....
 
Sen kommer det någon speakerröst som förstör alltihop...
 
- Det kommer en tid när det känns helt okey att byta ut brinnande shots mot ett gott vin.
 
och det händer att man nuförtiden går upp innan man dåförtiden skulle ha gått och lagt sig....
osv...(obs läses med förförisk kvinnoröst med typisk smäktande reklammusik i bakgrunden)
 
Så nu är det väl bara att invänta den tiden ....
För eftersom att jag uppskattar ett gott vin, men gott å väl kan tänka mig en shot xå, så kan jag väl inte vara mer än halvvägs..
Å nattarbetare som jag är så är det ju fel på sovklockan  hela tiden ...
 
Men visst minns jag en tid då jag trodde att folk i min ålder inte kunde ha så värst skoj och i princip stod med ena benet i graven, å jösses vad fel det blev när jag tänkte.
 
 
 
Ur led är tiden alltså!
 
Trevlig helg.
 
 

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2014-03-08 10:19:51

Bra där :)
tjejen har däremot ännu inte blivit såpass vuxen att barn och familj kommit in i bilden för då hade det inte varit så där harmoniskt på semestern.. Om hon inte helt oansvarigt lämnat de hemma fstås ;)

Svar: Eller hur ... Lämna ungarna hemma å ta ett par shots på bamseklubben. 👍😃
bergatrollet

Postat av: MISS REBECCA

Publicerad 2014-03-25 19:52:21

Fin blogg :) Lust att göra ett bloglovin byte? kram

Svar: Gärna 👍
Är bara inte så haj på det tekniska 😱
bergatrollet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela