bergatrollett.blogg.se

Nybörjare med närkingskt bonn blod i ådrorna , vilket gör att min första reaktion på saker i allmänhet är : ujujuj dä går allri , men en vet inte för´n en ha försökt ;)

Det känns lite tillplattat

Publicerad 2014-05-07 15:48:46 i kåseri,

 
Min dator håller på att haverera ....
Den inte bara går trögt, den låter som ett tröskverk xå ....
så nu står jag i valet å kvalet..
Är det verkligen någon idé att köpa en ny, eller ska man bara köpa en sån däringa surfplatta istället.
 
Naturligtvis så finns det ju en hel uppsjö med olika sorters plattor,storlekar, och prestanda.
För mig vore det bättre om det bara fanns en sort, jag har så vansinnigt svårt att välja och så fort jag valt och känner mig nöjd så kommer det någon och säger :
 
- Mhä, näääe haru köpt en sån dääär .... dom är inte så bra ,eller jo jag menar visst ärom bra, MEN...........
 
Sen är ju frågan VART ska man köpa den ? 
Det finns ju så många ställen och priser att välja på så att man blir förvirrad....
 
På ett av dom stora varuhusen är det ju just nu världens tjat om att man får en cykel på köpet, tyvärr gäller det nog inte surfplattor..(tror jag)
För när man köper surfplattor får man heeelt andra grejor med på köpet ...... 
 
Det insåg jag nu när jag läser i tidningen om pojken som köper platta och så är den full med porrbilder...
Jag förstår ju att han blev sur ..... han hade ju naturligtvis velat haft en med virkbeskrivningar i .... 

Kommentarer

Postat av: Rost och Rädisor

Publicerad 2014-05-07 18:06:15

Ingen padda här än så länge, men man vet aldrig...

/anette

Svar: ja något måste man ju ha att va uppkopplad med/på :)
bergatrollet

Postat av: Rigmor

Publicerad 2014-05-07 21:24:55

Här är det en redig stationär dator...en sånadäringa laptop...den brann opp...Ja det är alldeles sant, den tålde inte att stå på för länge...Sen finns det väl någon liten platta här någonstans, men det är ju hopplöst att skriva på, så...jag knackar på hederligt tangentbord!!
Och jodå...det finns vildsvin här i trakten, väldigt nära enligt välunderrättad källa...Själv har jag inte mött några, och det är jag glad för.
Ha det gott på berget!!
Kram kram

Svar: Du dom där svinen .... Dom behöver ju inte vara i min gräsmatta. Hujedamig.
bergatrollet

Postat av: fioricet reviews

Publicerad 2022-12-06 07:13:15

Hello, I enjoy reading through your article.

I wanted to write a little comment to support you.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela